zaterdag 21 maart 2015

winkelinterieur

winkelinterieur


Het interieur van scotch & soda heeft een heel huiselijke sfeer. In de winkel worden er vooral donkere kleuren gebruikt die een gezellige sfeer weergeeft. De belichting is niet overdadig. De opstelling van de toonbanken gebeurt heel willekeurig. Die je een vrij gevoel geeft. Je merkt duidelijk dat de doelgroep jongeren zijn. Dat merk je door de hippe muziek in de winkel. Ook de werknemers zijn steeds hip gekleed. In de winkel hangt er een parfumgeur die de jongeren aantrekt om deze winkel binnen te gaan. 



Massimo Dutti is een winkel die een sfeer van luxe weergeeft. De inrichting is zeer chique. Doelgroep hier is iets breder. Zowel jongeren als volwassenen komen hier langs. Maar het trekt voornamelijk wel het volk aan met meer klasse. De winkel bevind zich in een herenhuis, het heeft een hoog plafond die dan weer een luxe uitstraalt. In het interieur word er veel hout gebruikt. De muren zijn zwart en wit. Dit zorgt voor een gezellige sfeer. Ook de muziek is zeer rustig en gezellig. In de winkel is er veel wandelruimte waardoor je groot overzicht krijgt en zeker geen chaotisch gevoel krijgt.




Deze winkel is dan eer iets helemaal anders. La cure Gourmande is een winkel die koekjes verkoopt en nog andere soortgelijke producten. Het interieur is zeer landelijk door het gebruik van veel hout. Deze winkel trekt heel veel touristen aan. De winkel heeft wel een chaotische indruk maar het stoort niet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten